Carpe Diem



tudelu :)
idag var de jävligt onödig dag i skolan, kollade på film. men filmen va faktiskt bra :)
goodnight mr Tom tror jag den hette :) snackade betyg med Annika (sv&eng lärare)

Engelska A - MVG
känns jätteskönt att få mvg i engelska, har alltid haft lätt för det vilket jag uppskattar nått otroligt. Lider med personer när jag ser hur dom kämpar men att det ändå aldrig blir rätt, och för mej kommer det bara naturligt. Känns orättvist för dom vill inget hellre än att få G och råpluggar inför varje prov medan jag inte gjort en läxa sen 7;an typ. kommer inte ihåg sist jag övade på glosor eller liknande .. nu tycker ni säkert jag skryter men det är sant, så jag skiter i vilket :) Det negativa är att jag verkligen verkligen hatar att prata engelska! så så jävla perfekt är jag inte. Men sitter man i ett klassrum och kan svaret på lärarens fråga, varför inte bara säga det? även om man mst prata engelska, seriöst det varar ju oftast inte mer än i några sekunder :)

Svenska A - VG
Ett starkt VG dessutom :) Min lärare uppfattade mej som skoltrött och aningen lat och vet ni? där träffa hon mitt i prick för det är precis vad jag är. Som sagt, läxor har jag inte sett röken av på länge och min koncentrationsförmåga är ju inte alltid top notch, men jag presterar ändå! sket praktiskt taget i skolan innan jullovet, var nått så sjukt skoltrött så hade ett x antal uppgifter som inte var inlämnade, därför kunde hon inte sätta högre betyg även om hon verkligen hade velat. En filmrecension, ett referat och blablabla .. men vafan, jag är nöjd ändå :) så kräsen är jag inte! Det blir ju både svenska B & engelska B till hösten, då jäklar ska vi se om jag kanske kan va lite mer ordningsam och ordentlig. Tror jag ska skaffa massa med pärmar! Råkar lixom alltid slarva bort mina papper. Kan bero på att jag har slängt ner allt i väskan det senaste läsåret eftersom jag varit för lat för att leta upp vaktis så han skulle kapa mitt lås ( eftersom jag slarvat bort nyckeln till det xD ) nemen nej, skärpning på mej blir de nästa läsår, början ju 2;an då.

Är så himla skönt att jag klarat matten med! Jag var skitbra på det i låg/mellanstadiet men nånstans i tonåren tappade jag greppet. Fanns så mycket roligare grejjer att tänka på då, och de gör de fortfarande. Blir matte B till hösten och helt ärligt vet jag inte hur jag har planerat att komma ut ur det levande x) But if you never try you'll never know, right? :)

I alla fall är vi lediga imon, gud så skönt säger jag bara. Med tanke på att jag bara fick 4 timmars sömn inatt. Åkte nämligen hem till min lilla nällan igår vid halv 8, ( fick springa till bussen! ) mamma trodde att jag skulle sova där så hon hade ockuperat min säng när jag kom hem igår vid 11 och såklart sov hon som en stock. okeej, min mamma vaknar bara man viskar mamsebamse i hennes öra men ville inte väcka henne :) Så jag tog datan med in i hennes säng och la mej där, somnade inte förrän klockan ett eller senare och blev väckt att min underbart morgonpigga lillebror på 2 år klockan 04.28 .. alltid lika härligt Lias! inte nog med att han skulle upp, han har blivit väldigt trotsig på senaste tiden och då är det väl alltid kul att kasta lite bilar på sin storasyster? hm, bra irriterad men när man ser han stå där pigg som en mört i sitt blonda ruffsiga hår och blåa pyjamas kan man inte mer än att masa sig upp ur sängen och sätta på cartoon network, göra välling och bädda ner han i soffan. ( där han stannar max 2 min )

Hade tänkt att gå/springa en runda idag eftersom jag inte tränat idag, men vilket väder det är här nu, bara regn & grått :( Då får man bara lust att dööö! Eller att ta ett varmt & skönt skumbad och sen krypa ner i sin goa säng. och vet ni, det positiva med att mamma sover i min säng är att hon alltid bäddar rent efter sig. love it! <3

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Haha, vad häftigt! :O

Jag ska vara i kassan, du då? :D

2009-06-09 @ 20:35:00
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Jaha okej, vad kul! :D

Är det stressig i köket? :P Jag höll på att dö i kassan haha :D

2009-06-11 @ 22:41:50
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Haha okej, men hur gick det idag då? :D

Jag ska dit på söndag, och dom sa ju att det är den stressigaste dagen på hela veckan :O haha

2009-06-12 @ 21:48:19
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Jo, jag vet att det är halländska och att det ligger i halland, men det ligger så nära skåne och många där vart jag är pratar skånska så det var därför jag skrev det :P

2009-06-13 @ 23:32:27
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Christian

Bra betyg du! :) ungefär samma som mig faktiskt ;D

2009-06-14 @ 23:40:21
URL: http://bestofchristian.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Haha okej xD

Vet du när du ska börja jobba? :D

2009-06-16 @ 13:47:16
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tack Jessan :) det värmer :)<333

2009-06-25 @ 20:40:18
URL: http://josefinelofgren.blogg.se/
Postat av: H A N N A [ e s t h . b l o g g . s e ]

kolla gärna in min blogg,

kram, http://esth.blogg.se

2009-06-27 @ 00:33:39
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag jobbar på marias camping i mellby :) <3

2009-06-28 @ 19:41:07
URL: http://josefinelofgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0